Week 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Evi

Blijf op de hoogte en volg Evi

10 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Afgelopen maandag was ik lekker vrij en zouden me ouders aankomen aan het einde van de middag samen met mijn broers. Erg leuk! Voordat ze kwamen, zijn we met vijf meiden naar weer een ander strand geweest, Daaibooi. Een mooi strand waar veel locals komen en de kippen over het strand lopen. Iedereen had een beetje slecht geslapen na zondag dus we dachten lekker in de zon bij te kunne komen. Helaas was de zon iets te warm waardoor we om het halfuur moesten gaan afkoelen in zee. We hebben ook nog een poging tot snorkelen gedaan met de onderwatercamera maar helaas waren er weinig vissen te zien onder water. Alleen op het begin stonden we in een zwerm met kleine doorzichtige visjes, dit vond Elise vooral top! Elise dacht vandaag haar onderwatercamera uit te gaan proberen. Eenmaal in het water riep ze mij terug omdat haar snorkelbril niet goed afsloot. Ik kwam terug en zei ik sta nu midden in een zwerm vissen. Elise vond dit te ranzig haha. Wanneer ze haar bril op had en ze onderwater keek renden ze meteen het water uit. Ze vond dit echt te vies haha. Dus Elise hoeft voorlopig niet meer te snorkelen. Op het strand kwamen we op het idee om die avond te barbecueën bij ons op de patio als welkom voor mijn ouders en broers. Na het dagje strand zijn we met ze alle boodschappen gaan doen om dit te realiseren. Op de patio hebben we een aantal kleine barbecues staan op kolen maar aangezien vrouwen niet weten hoe dit werkt hadden we op goed geluk maar wat kolen meegenomen.. Eenmaal thuis hebben Elise en ik ons snel even omgekleed en opgefrist en zijn we richting Hato Airport gereden. Mijn ouders dachten dat ik moest werken en ze dus niet op kon komen halen, leuke verrassing dachten wij zo. Eenmaal onderweg bleken vele wegen richting het vliegveld afgesloten te zijn in verband met de carnavalsoptocht voor de jongeren. Met GPS op mijn telefoon zijn we uiteindelijk aangekomen en ook nog is op tijd! Het vliegtuig zou om 10 over 5 landen en wij waren er om 5 uur dus ruim op tijd voor Antilliaanse begrippen. Op het tv scherm stond alleen geen vlucht meer uit Amsterdam dus dit vond ik erg raar. Na een aantal minuten wachten liep ik naar een reisleidster van Arke om te vragen of het vliegtuig al geland was, bleken ze een halfuur eerder geland te zijn dan verwacht. Mijn ouders stonden al op de transferbussen te wachten.. Alsnog was het een verrassing voor ze toen wij aan kwamen lopen. Ik was vooral heel benieuwd hoe het met mijn moeder ging, aangezien zij al 20 jaar niet durfde te vliegen. Ze was erg blij me te zien en gaf aan vaker te gaan vliegen! Ze vond het erg meevallen en was de vlucht goed doorgekomen! Gelukkig! Na even wat te hebben gepraat werden zij meegenomen met de transfer naar het hotel, de straat achter onze woning. Elise en ik zijn naar huis gereden en hebben de barbecue deels voorbereidt, daarna ben ik naar mijn ouders gelopen om ze op te halen. Ik schrok me rot! Een te groot appartement met te luxe spullen en een zwembad voor de deur. Ineens wist ik waar ik deze week zou zwemmen, eten, douche en wassen… Nadat me ouders en broers zich opgefrist hadden zijn we naar mijn huis gelopen. Ze lachte mij vierkant uit omdat ik in een soort krot woon vergeleken met hun woning. Ze hebben meteen kennis gemaakt met ons studentenleven en alle andere studenten op de patio. Helaas deed de barbecue het niet op en top en hebben we uiteindelijk het vlees in de pan gebakken aangezien wij niet eeuwig geduld hadden. Na het eten zijn me ouders naar bed gegaan aangezien het voor hen onderhand midden in de nacht was.

Dinsdagochtend zijn wij gewoon vertrokken richting stage en hebben we vooral veel screeningsformulieren uit kunnen werken. We wilde nog een aantal observaties doen maar de kinderen die we nog moesten waren niet aanwezig door ziekte, dus helaas dit konden we niet doen. Aan het einde van de ochtend ben ik naar de logopedist gegaan en heb ik met vier cliënten mee kunnen kijken. Onder andere een stempatiënt, articulatieproblemen en taalproblemen. De variatie zorgde ervoor dat de uren omvlogen en ik weer vele indrukken rijker was. Na de cliënten heb ik nog wat casuïstiek van stage met de logopedist doorgenomen en besproken. Eenmaal terug op stage gingen we al bijna sluiten in verband met de carnavalsoptocht ‘s avonds. Na stage hebben we ons opgefrist en zijn we naar het appartement van mijn ouders gelopen want telefoon namen ze niet op. Helaas was er niemand thuis maar Elise en ik hebben al een maand niet meer op een bank gezeten en bij hen op het balkon staat een super fijne loungebank waarbij je uitzicht hebt over zee. Prima plekje om even te vertoeven! Toen ik uiteindelijk contact had met mijn vader bleken ze over een uurtje thuis te zijn. Elies en ik zijn toen even naar Mambo beach gereden om daar een leuk hoedje te scoren voor Elise aangezien haar hoofdhuid goed verbrand was. Missie geslaagd! Eenmaal thuis waren mijn ouders ook terug en hebben we met zijn alle gegeten op hun balkon. Erg uitgebreid en gezellig. Na het eten wilde we mijn ouders en broer meenemen naar Otrobanda waar de carnavalsoptocht zou eindigen. Maar Curaçao blijft Curaçao… alles op zijn tijd en niemand weet wanneer er echt iets gaat gebeuren of komt. Zo zou de optocht om 12 uur afgelopen zijn dus rond 10 in Otrabanda zijn, dit werd uiteindelijk ruim 11 uur. Iedereen was zo kapot en we hadden ook al heel wat uren gestaan waardoor we de optocht niet hebben uitgekeken. Wel hebben me broers en ouders een indruk gekregen van Carnaval op de Antillen!

Woensdagochtend konden we moeilijk ons bed uit. We hadden kort geslapen en wilde nog even blijven liggen maar helaas mocht dit niet! Eenmaal op stage hebben we de screeningslijsten verder uitgewerkt en hebben we nog een één op één observatie gedaan met een kindje. Dit kindje was op het begin erg verlegen en zei niks. Later in het halfuur begon het echt los te komen en had hij zelfs lol in het spelletje. Die transformatie was erg leuk en mooi om te zien! In de middag is Elise naar de logopedist geweest en heb ik nog wat administratie gedaan en de groepsles voor donderdag voorbereid. Aan het einde van de middag kwamen mijn ouders langs om is te kijken waar ik precies stage liep. Ik heb ze een rondleiding gegeven over het kinderdagverblijf en het een en ander vertelt. Zij vonden het erg leuk om te zien waar ik deze maanden zit! Na stage zijn we met mijn ouders mee naar huis gegaan en hebben we met zijn alle gegeten. Na het eten hebben we ons opgefrist in de badkamer van mijn ouders, inclusief stortdouche, en zijn we naar Cabana Beach gegaan. Zo’n douche beviel ons prima na een maand een koude douche gehad te hebben. Op Cabana is elke woensdag een live band en wij dachten dat het wel leuk was hier heen te gaan. Me kleine broertje was in slaapgevallen en had geen zin meer om mee te gaan dus samen met de broer en zussen van Imke en mijn broer zijn we naar Cabana gegaan. Het was een erg gezellig avond! Ook alle collega’s van Bambino waren er aangezien zij een afscheidsfeestje hadden van een collega.

Na een paar uur slapen mochten we weer naar stage, nog één dag en dan weer weekend! De ochtend viel zwaar bij mij. Kort nachtje gehad. Eenmaal aangekomen op kantoor zei een collega dat ze de deur open wilde zetten omdat ze bang was dat de ruimte naar alcohol zou ruiken gezien de avond van te voren haha. Na even op kantoor wat werk gedaan te hebben zijn we verhuist naar een kindertafel aangezien er een gesprek plaatsvond met ouders in het kantoor. In de middag hebben we weer een klasje gehad met kinderen waarbij de taal gestimuleerd moet worden. We hebben ons gericht op het thema beroepen. We zijn begonnen met een algemeen gedeelte waarbij de kinderen mochten vertellen wat ze later wilden worden. Daarna had ik een aantal kaarten met foto’s van allerlei beroepen. Eén voor één liet ik de kaarten zien en moesten de kinderen benoemen wat ze zagen. Na het eten had ik twee beroepen, de politie en de bakker. Samen met de kinderen hebben we plaatjes benoemt en gekeken bij welk beroep het hoort, dit om de woordenschat uit te breiden bij een thema. Tot slot hebben we nog voorgelezen en liedjes gezongen. Helaas moesten we deze dag tot 6 uur, lang dagje dus.. ’s Avonds ben ik lekker met mijn broers en ouders gaan eten bij Mundo Bizarro, een cubaans eettentje bij ons in de straat. We hebben heerlijk gegeten!

Vrijdag zijn Elise en ik samen met mijn ouders en broers richting Westpunt gegaan. We zijn in eerste instantie naar een baai geweest waar veel schildpadden en flamingo’s zouden zitten. Na lang zoeken hadden we dan eindelijk schildpadjes gevonden in het wild, erg leuk om te zien! Na het spotten van de schildpadden zijn we doorgereden naar Boka Ascension. Dit zijn rotsen aan de noord-west kant van het eiland waarbij de zee met veel geweld tegen de kust aangaat. Dit was erg indrukwekkend om te zien. Na dit gezien te hebben zijn we doorgereden naar westpunt en hebben we geluncht bij Jaantjes. Jaantjes staat bekend om het proeven en eten van leguaan en zijn levende menukaart. Bij Jaantjes komt er een man bij je aan tafel zitten en die verteld wat ze die dag te eten hebben dus je moet goed onthouden wat je wel lust. Na lekker gegeten te hebben en leguaan geproefd te hebben zijn we doorgereden naar de grote Knip, een heel mooi strand waar wij al eerder waren geweest. We wilde het graag aan mijn ouders en broer laten zien, zij waren er namelijk nog niet geweest. Als afsluiting van de dag hebben we met ze allen gegeten bij mijn ouders op het balkon.

Zaterdag ging Elise met de meiden naar het strand en zou ik met mijn ouders naar het Christoffelpark gaan. Dit is een groot natuurpark hier op het eiland wat erg mooi schijnt te zijn. In de ochtend ben ik met mijn ouders hierheen gereden en hebben we de bergroute en de zeeroute gereden. Tot slot hebben we nog een slavenhuis bekeken van een plantage. Ik vond het park erg tegenvallen. We hebben weinig dieren gezien. Hopelijk komt dit goed wanneer wij volgend weekend de Christoffelberg gaan beklimmen. Ook al viel het tegen het was wel leuk om gezien te hebben. Aan het einde van de dag ben ik naar Zanzi gereden om met de meiden en andere studenten mee te doen aan de happy hour van 5 tot 6. Later op de avond kwamen mijn broers en ouders ook langs voor een drankje. Mijn ouders zijn na een paar drankjes naar huis gegaan en ik heb me broers nog mee op pad genomen. Zij hebben het prima naar hun zin gehad. Als afsluiter van de avond ben ik nog langs de Mac gereden zodat ze nog een hamburger konden scoren en hebben ze nog bij ons op de patio een drankje gedaan.

Zondag was de laatste dag van me ouders en broers op Curaçao. Zij wilde in de ochtend nog naar het slavenmuseum waardoor Elise, Simone en ik ons eigen plan hebben getrokken. We dachten dat het wel leuk was om tropische beesten te gaan spotten in een park hier op het eiland. Na lang zoeken hadden we het park gevonden, eindelijk dachten we! Bij de ingang stond helaas een bord dat ze het park aan het herstellen waren waardoor het gesloten was, super fijn dat dit ook op de site etc. staat! Not… Poging mislukt. We besloten dus om naar huis te rijden en bij mijn ouders te gaan chillen aan het zwembad. De hele middag hebben we aan het zwembad gelegen en zijn we goed bijgekleurd. Rond 4 uur heb ik afscheid genomen van mijn ouders en broers. Dit was toch iets lastiger dan ik had verwacht. Toen mijn ouders weg waren zijn wij thuis gaan douche en hadden we besloten lekker uit te gaan eten bij Pirate Bay, romantisch aan zee. We hebben heerlijk gegeten onder het genot van een cocktail. We hadden besloten niet meer opstap te gaan deze avond maar gewoon verstandig naar huis te gaan en rustig aan te doen op de patio. Eenmaal op de patio stelde een andere student voor om een spel te gaan doe bij Miles, de kroeg naast ons. We zijn begonnen met Party en Co maar dit ging al snel over naar een avondje Triviant. Na een gezellige avond zijn we op tijd naar ons bed gegaan!

Komende week zitten we al op de helft van onze stage.. De tijd vliegt echt voorbij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evi

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 11278

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 21 April 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: