Week 8 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Evi

Blijf op de hoogte en volg Evi

08 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Daar ben ik weer!
Afgelopen maandag hebben we in de ochtend zoals gewoonlijk het meisje op de logopediepraktijk behandeld. In de middag ben ik naar het kinderdagverblijf geweest en heb ik daar ook weer twee behandelingen gedaan. Ik heb mijn behandelingen van te voren voorbereid door het maken van een lesplan en later gereflecteerd. Alle lesplannen sturen we op naar de logopediste om feedback te kunnen ontvangen. Ik zat deze hele dag alleen op kantoor omdat Elise bij de logopediste was. Dit was redelijk saai maar ook wel rustig zodat ik goed kon werken. In de avond zijn we naar Miles gegaan en hebben we rustig een theetje gedronken. We hadden het weekend de meiden weinig gezien dus we hadden elkaar flink wat te vertellen. Na Miles zijn we op tijd naar bed gegaan aangezien ik al een aantal dagen alles bij elkaar hoest.

Dinsdag zouden we eigenlijk onze tussentijdse evaluatie hebben op stage in de ochtend. Door omstandigheden werd deze verplaatst naar de middag. In de ochtend hebben wij het meisje behandeld op het kinderdagverblijf. Na deze behandeling ben ik naar het kinderdagverblijf gegaan om daar andere kinderen te behandelen. In de middag werden we gebeld door de logopediste. Zij wilde graag dat wij haar de presentatie kwamen geven die we aan leidsters zouden geven. Dit was voor ons geheel onverwachts maar zij had dit nodig voor onze tussentijdse evaluatie. Elise en ik hadden de presentatie nog snel doorgenomen op het kinderdagverblijf en ons materiaal verzameld. Eenmaal bij de logopediste hebben we onze presentatie gedaan en feedback ontvangen. Ze heeft ons nog wat tips gegeven die wij zeker gaan meenemen. De logopediste gaf aan de algemene tussentijdse evaluatie niet te kunnen doen omdat ze alles op papier wilde hebben. Dit was haar nog niet gelukt. De evaluatie was verplaatst naar woensdag. In de avond hebben Elise en ik weer eens gesport. Dit viel niet mee, aangezien we het al een week niet meer hadden gedaan. Max, een student hier van de patio, had voorgesteld om voor ons te koken. Indisch! Voor het sporten hadden we het vlees al gesneden en opgezet. Na het sporten hadden we de laatste gerechten klaar gemaakt. We hebben heerlijk gegeten en heel erg uitgebreid! Voor herhaling vatbaar..

Woensdag was het wereldwijd de dag van autisme. Dus ook in Curacao was er een bijeenkomst georganiseerd. In de ochtend hebben we gewoon het meisje behandeld op de praktijk. In de middag zouden we de tussentijdse evaluatie hebben. Bij aankomst bij de logopedist bleek deze weer verzet te gaan worden. Wij besloten om naar de bijeenkomst van de autisme dag te gaan en daarna terug te gaan voor een evaluatie. We hadden het adres van de logopediste gekregen en het was niet ver uit de buurt. We waren erg vroeg en hadden daarom even gewacht in de auto. Bij binnenkomst werden we door veel werknemers aangesproken van de stichting die het organiseerde. Er waren verschillende stands in het gebouw. Zo ook één over communicatie. We zagen veel herkenbare spullen en informatie liggen. Met name de pictogrammen kwamen erg naar voren die gebruikt worden bij het communiceren met iemand met autisme. Na deze stands bezocht te hebben zijn we een film gaan kijken die gedraaid werd over autisme. Dit was erg interessant maar helaas moesten wij na 10 minuten weg voor de tussentijdse evaluatie bij de logopediste. Elise en ik hadden besloten om na de evaluatie nog terug te gaan voor de film aangezien het tot 7 uur open was. De tussentijdse evaluatie was niet nieuw voor ons. We hebben heel veel gereflecteerd tijdens onze stage dus het was eigenlijk een korte samenvatting van alle punten en situaties tot nu toe. Na de evaluatie zijn we terug gereden om de film te kunnen bekijken. Eenmaal thuis hebben we met de meiden pannenkoeken gebakken bij ons thuis. Omdat het erg laat werd hebben we deze avond niet meer gesport. Als afsluiting van de avond zijn we naar Cabana geweest om een drankje te drinken. Het was erg druk en gezellig! Zoals altijd was het wel dezelfde muziek en dezelfde band maargoed dat mocht de pret niet drukken..

Donderdagochtend hebben we wederom het meisje bij de logopediste behandeld. Verder was het een normale dag. We hebben op het kinderdagverblijf onze behandelingen kunnen uitvoeren en kunnen evalueren. Het was een rustige dag waarin we veel hebben kunnen doen. Donderdagavond was Elise niet helemaal fit. Ze was op bed gaan liggen en ik heb de hele avond op de patio gezeten met wat studenten. Een rustig maar gezellige avond.

Vrijdag is normaal onze thuiswerk/vrije dag. Vandaag ging ik de hele ochtend met de logopediste meekijken aangezien het woensdag de dag van autisme was en ze weinig cliënten had. Tot twee uur heb ik meegekeken met behandelingen. Ik heb stempatiënten gezien en kinderen met een taalachterstand. Ik had de patiënten al meerdere keren gezien waardoor ik wist hoe zij waren en waarvoor ze kwamen. Na deze ochtend/middag ben ik naar huis gegaan en hebben we een poging tot winkelen gedaan. Helaas hebben we niks gekocht op wat fruit na! Goed bezig dus. De ouders van Elise zouden rond 4 uur landen. Zij hadden enige vertraging waardoor ze pas om half 6 zouden landen. Elise en ik wilde op tijd op het vliegveld zijn omdat we bij mijn ouders te laat waren. We hadden goed ons best gedaan want we hebben 1,5 mogen wachten. Gelukkig ging de tijd snel! Om half 7 waren de ouders van Elise er en hebben we de koffers in onze auto geladen en hebben wij ze afgezet bij het hotel. We hadden om half 8 het plan om te gaan barbecueën bij Rock Beach, strand bij ons achter. Aangekomen in het hotel van de ouders van Elise kregen we een Kokosnoot als welkomsdrankje. Leuk maar niet erg lekker vond ik. Nadat de ouders zich opgefrist hadden zijn we vertrokken richting ons huisje en daarna naar Rock Beach. Aangekomen bij Rock Beach waren alle tafels bezet waardoor wij op de VIP bank mochten. We zaten op een loungebank aan zee, veel beter dan een picknicktafel! Dat hadden we nog is even goed bekeken. We kregen een eigen barbecue aan tafel en kregen salade, aardappelen, vlees, vis en stokbrood! Heel lekker en erg gezellig. De ouders van Elise waren natuurlijk nog moe van de vlucht en besloten lekker naar huis te gaan rond 11 uur. Deze avond was het ook nog Holland Party in cafe de Tijd. Alle studenten waren met de locobus mee waardoor het erg rustig was op de patio. Wij hadden een dip dus uiteindelijk zijn we allemaal ons bed ingekropen. Eenmaal in bed kwamen de studenten thuis. Helemaal top. De patio werd afgebroken letterlijk en figuurlijk. Maargoed lekker blijven liggen dacht ik en net doen alsof je niks hoort. De studenten waren een uur later naar de kroeg vertrokken waardoor er rust ontstond dachten wij. Een halfuur later stond er weer iemand gitaar te spelen en te zingen op de patio. Fijn zo’n nachtrust.

Zaterdagochtend hebben wij heerlijk uitgeslapen. Rond half 11 zijn we naar de ouders van Elise gegaan. Zij moesten om 12 uur hun auto ophalen op het vliegveld. Voordat we naar Hato zijn gereden hebben we met hen boodschappen gedaan bij de Albert Heijn. Hierna zijn we doorgereden naar Hato waar Elise haar ouders hun auto mochten ontvangen. Na even gewacht te hebben en weggestuurd te zijn door de politie hadden ze dan eigenlijk de auto. We hebben de auto’s bij ons in de straat gezet en zijn het centrum ingegaan. We zijn langs de drijvende markt gelopen in Punda en over de pontjesbrug naar Otrobanda. In Otrobanda gingen we opzoek naar het slavenmuseum. We kwamen langs de Gouveneur en hebben daar gezellig met ze alle geluncht met een mooi uitzicht op de pontjesbrug. Na deze heerlijke lunch zijn we naar het slavenmuseum gegaan. We hadden met zijn vieren een echte Antilliaanse vrouwelijke gids. Op het begin dachten we dat het een grap was maar achteraf deed ze het heel erg goed! De verhalen die ze vertelde hebben indruk gemaakt op ons. Na het slavenmuseum zijn we teruggelopen naar Punda om op tijd naar Zanzi bar te gaan. De happy hour hadden we helaas gemist. Aangekomen bij Zanzi was het redelijk rustig en waren er vooral veel ouderen. Alle studenten waren naar Spring Break, festival op Kokomo Beach. Op Zanzi was een echte Antilliaanse band met niet echt onze favoriete muziek. De ouders van Elise vonden het gelukkig erg gezellig! Na een aantal drankjes gehad te hebben en een wrap gegeten te hebben besloten de ouders van Elise naar huis te gaan. Omdat het nog redelijk vroeg was wilde Elise, Simone en ik nog wat gaan doen. We besloten om naar Rock Beach te gaan. Bij Rock Beach aangekomen was het heel gezellig. Er was een man op een gitaar aan het spelen en de sfeer was erg relax. Uiteindelijk hebben we een topavond gehad bij Rock Beach! Ook kwamen we Chris Zegers nog tegen van RTL Travel. Rond een uur of 12 besloten we richting huis te gaan. Toen we de poort bij Rock Beach uitliepen kwamen we bij de achterkant van onze woningen uit. Hier stonden heel veel studenten, wij dachten wat een gezelligheid. De studenten waren redelijk in paniek en gaven aan dat er een student heel dronken was en er van alles aan de hand was. Wij liepen naar de patio en daar was iedereen inderdaad aapjes aan het kijken. De situatie werd erg opgeblazen. Omdat wij niet aapjes wilde gaan kijken zijn we maar ons bed ingedoken.

Zondagochtend waren de gevolgen van gisterenavond goed zichtbaar. Veel glas op de patio, kapotte deuren, bloedsporen, etc. Verder was alles oké. We waren deze ochtend uitgenodigd door de ouders van Elise om te komen ontbijten bij Cabana. Dit aanbod klonk wel verleidelijk. Rond half 9 zijn we richting haar ouders gereden en zijn we naar het strand gelopen om te ontbijten. Dit was het beste ontbijt sinds tijden! Keuze uit broodjes, brood, beleg, fruit, yoghurt, salades, etc. We hadden volop genoten. Na het ontbijt is Elise met haar ouders richting westpunt gereden. Ik ben naar huis gegaan en wilde met Simone naar een strand. Eenmaal op de patio was het erg gezellig en bleek iedereen naar het strand te gaan. Na lange discussies kwam er uiteindelijk het strand Playa Lagun uit. Niet te ver weg en ik was er nog nooit geweest. Aangekomen op het strand bleek de hele patio er te zijn. De man van de bedjes had de omzet van zijn leven. Wij kwamen met 16 studenten aanzetten en er lagen er al een aantal. Het was een erg gezellige dag op een klein strandje. Eenmaal thuis ben ik me gaan douche en klaar gaan maken om met Elise en haar ouders bij het Wilhelmina plein te gaan eten. Het was erg druk bij Wilhelmina maar we hadden wederom goed gegeten. Eenmaal thuis was het erg druk op de patio omdat de andere studenten gingen barbecueën. Het was zo druk dat we niet eens konden zitten dus besloten we maar binnen op bed te gaan liggen. Voordat we het wisten waren we weer in diepe slaap..

Komende week zullen we het druk hebben met onze één naar laatste week stage en het bezoek van de ouders van Elise.

Liefs xxx