Week 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Evi

Blijf op de hoogte en volg Evi

14 April 2014 | Curaçao, Willemstad

De één naar laatste week is aangebroken.. Ik wil nog helemaal niet naar huis!!

Maandagochtend zijn Elise en ik naar de logopediepraktijk gegaan om het meisje te behandelen. Na deze behandeling dachten wij snel naar het kinderdagverblijf te gaan in verband met behandelen die we daar nog moesten doen. Achteraf moesten we terug naar de logopedist omdat zij nog wilde evalueren. In de middag heb ik mijn behandelingen kunnen uitvoeren en heb ik mijn stageverslag verder uitgewerkt aangezien het einde in zicht komt. Na stage hebben we thuis onze douchespullen gepakt en zijn we naar de ouders van Elise vertrokken om heerlijk warm te gaan douche en daarna uit eten te gaan bij Cabana. Het was erg gezellig en we hebben er heel lekker gegeten! Echt verwennerij voor ons, aangezien wij altijd studentenmaaltijden produceren..

Dinsdagochtend hadden we een observatie in Julianadorp op een basisschool samen met de logopedist. Omdat de Emmabrug deels is afgesloten en het daar altijd ontzettend druk is dachten wij op tijd aan te rijden. Uiteindelijk waren we drie kwartier te vroeg op de basisschool aangezien het nergens druk was. Beter te vroeg dan te laat blijven we zeggen! De basisschool was erg groot en modern. Het was één van de grootste privéscholen op het eiland. Het was erg leuk om te zien hoe het hier op een basisschool er aan toe gaat. Na deze observatie zouden wij teruggaan naar het kinderdagverblijf om te skype met onze stagedocent in Nederland. Halverwege hoorde ik een raar geluid in de auto. Ik zette de radio uit en hoorde allemaal geklapper. Ik vroeg aan Elise of we misschien een lekke band hadden. Elise zei heel nuchter dat zou best kunnen, vandaar dat me stuur zo trekt.. haha. Het waaide ook erg hard dus in eerste instantie dacht ze dat het daar aan lag. Hadden wij weer! In Otrobanda met een lekke band. Mijn eerste ingeving was de vader van Elise kan dat vast maken. Helaas waren zij onbereikbaar. Dan toch maar weer de hulpdienst bellen. Omdat dit niet de eerste keer was wist ik nu welke gegevens ze van mij wilde hebben. Goed voorbereid belde ik de hulpdienst. Gelukkig hadden we allebei nog 2 gulden beltegoed! De vrouw van de hulpdienst zei dat er zo iemand aan kwam. Zo is hier vaak een uur wachten. Om onze tijd nog nuttig te besteden ben ik gaan werken in de auto. Verbazingwekkend genoeg kwam er binnen een kwartier een busje aanrijden van de hulpdienst! Twee Antillianen stappen uit verwisselen de band en zeiden AYO! Nou top service. De oude band was ook helemaal kapot, niet een klein gaatje.. Na deze topservice zijn wij snel naar het kinderdagverblijf gereden waar we geskypt hadden met onze stagedocent. De verbinding was erg slecht waardoor we het wel 5 keer opnieuw hebben moeten proberen. Het is en blijft Curacao. De rest van de dag hadden we gewerkt aan verslaglegging. In de avond hadden we een afscheidsdiner van twee studenten. Woensdagmiddag zouden zij naar een halfjaar terug gaan naar Nederland. Het afscheid was groot. Met 42 man zaten we aan tafel bij Wilhelmina. Het was erg gezellig met ze allen! Na het eten hebben we nog een groepsfoto gemaakt bij de letters van Curacao als aandenken. Na deze top start van de avond dachten wij dat het een goed idee was om opstap te gaan. Cinco is dinsdagavond altijd helemaal top. Wij waren er nog nooit geweest dus ooit moest de eerste keer zijn. Bij Cinco betaal je 15 gulden en mag je een uur onbeperkt drinken. Het was erg gezellig maar omdat wij woensdag ons weer moesten bewijzen op stage zijn we maar op tijd naar huis gegaan. Eenmaal thuis werd ik beetje ziek. Ik ben maar meteen me bed in gekropen.

Woensdagochtend was ik nog wat beroerd dus mijn ontbijt was een crackertje. Eenmaal bij de logopedist ging het wat beter. Ik heb de hele dag met haar behandelingen meegekeken en in de tussentijd kunnen werken aan mijn stageverslag. De behandelingen die ik vandaag heb gezien waren erg wisselend. Articulatieproblemen, slikproblemen, stemproblemen, taalontwikkelingsachterstanden. Eenmaal thuis hadden Elise en ik nog wat werk aan ons stageverslag aangezien wij deze donderdag bij de logopedist zouden inleveren. Elise had dit over het hoofd gezien dus had nog wat werk te doen. We hadden afgesproken om met haar ouders bij Cabana te gaan eten. Het was wederom weer gezellig en lekker! Na het eten is Elise richting huis gegaan om haar stageverslag af te maken. Ik bleef bij Cabana om nog opstap te gaan met andere studenten. Het begin van de avond was een beetje dood, later was het gelukkig wel erg gezellig! Uiteindelijk waren we tot het einde gebleven. Eenmaal thuis wilde twee studenten Elise graag een goede nacht wensen. Vooruit dan.. midden in de nacht gingen ze bij ons op bed liggen om Elise welterusten te wensen die al twee uur in bed lag.. Maar gelukkig werd het goed ontvangen haha.

Donderdagochtend was moeizaam aangezien het de avond ervoor wat laat was geworden. We hadden deze donderdag vrij gevraagd aangezien het de laatste dag is van de ouders van Elise en wij nog nooit vrije dagen hadden aangevraagd. Het vrije konden we uiteindelijk wel vergeten. Er moest nog veel gebeuren. In de ochtend hebben het meisje behandeld en daarna zijn we door gegaan naar het kinderdagverblijf om daar onze kinderen te behandelen. Na de behandelingen hadden we een gesprek met de directrice van het kinderdagverblijf voor onze beoordeling. Het gesprek was erg positief. Ze was zeer tevreden over ons. Na dit gesprek zijn we doorgereden naar de logopedist om daar ook feedback te ontvangen op ons geleverde werk. We hebben al onze lesplannen etc. doorgenomen. Ze had nog wat aandachtspunten maar de feedback was over het algemeen positief. Na dit gesprek zijn we naar de ouders van Elise gegaan. Samen met hen zijn we naar de boulevard van Mambo gelopen en hebben we wat lekkers gegeten en nog wat gewinkeld. Eenmaal thuis zijn Elise en ik nog aan ons stageverslag gaan zitten en hebben we nog heel wat mails afgehandeld rondom stage, huisvesting en auto. Nadat dit afgewerkt was zijn we richting ons huisje gegaan om te douche. We zouden vanavond voor de laatste keer gaan eten met Elise haar ouders bij Mundo Bizarro. Dit is een Cubaans tentje bij ons in de straat. Na het eten zijn we allemaal richting huis gegaan. Na nog gezellig op het balkon te hebben gezeten met wat studenten en wat hugo gedronken te hebben ben ik me bed ingedoken. Me ogen vielen dicht. Ik lag op bed en sliep ook meteen. Ik werd nog een paar keer gestoord in me slaap. Studenten die nog even welterusten komen wensen en naast je komen liggen en Elise die met een dranklucht naast je komt liggen. (sorry Elise haha).

Vrijdagochtend hoefde we alleen het meisje op de logopediepraktijk te behandelen. De ouders van Elise zouden deze dag rond 2 uur richting Hato gaan om terug naar Nederland te gaan. Na de behandeling hebben we thuis even een handwas gedaan, opgeruimd, etc. Rond 11 kwamen de ouders van Elise naar ons toe. We zijn samen met de ouders naar Otrobanda gelopen. We hebben daar in het Rif Fort nog wat gewinkeld waar ik eindelijk hele mooie schoenen heb kunnen kopen! Na het shoppen hebben we nog wat lekkers gehaald bij de Starbucks en zijn we langzaam terug gelopen naar huis aangezien de ouders van Elise naar huis gingen deze dag. Rond twee uur hebben wij ze uitgezwaaid bij ons thuis. Een moeilijk afscheid was het niet voor Elise aangezien ze haar ouders over een week weer thuis ziet. Nadat haar ouders weg waren zijn Elise en ik naar het autoverhuurbedrijf gegaan om even wat duidelijkheid te scheppen over ons ongeluk waar we nog steeds niks van hebben gehoord. Uiteindelijk is het qua kosten nog niet precies duidelijk aangezien er een nieuwe bumper op moet en ze nog geen tijd hadden gehad om naar de KIA garage te gaan. De kosten van de bumper schijnen hier elke dag te verschillen, erg fijn. We wachten dus nog maar even af.. Na dit nieuws zijn Elise en ik boodschappen gaan doen voor de meiden. Dit was onze laatste avond dat we echt met zijn vijven konden eten. Na lange discussies hebben we uiteindelijk Couscous gegeten. In de avond zouden we met de meiden naar Rock beach gaan voor een drankje. Uiteindelijk gingen we met heel wat studenten. Een gezellige avond! Het plan was om rond 12 nog naar club Private te gaan. Een echte Antilliaanse discotheek. Na Rock beach was iedereen zo moe dat uiteindelijk iedereen zijn bed is ingekropen.

Zaterdagochtend hebben Elise en ik lekker uitgeslapen. Sinds lange tijd heb ik de klok weer is rond kunnen slapen. Heerlijk! Rond 12 uur zijn Elise en ik samen met Max naar het strand gegaan bij Mambo. De rest van de studenten hadden vandaag een duikles. Rond twee uur kwamen Elsemieke en Imke aanzetten maar helaas moesten wij alweer terug aangezien een vriendin van Elise deze middag zou landen. Rond 4 zou Rachelle landen en daarna zouden we meteen doorgaan naar Zanzibar. Rachelle was lekker op tijd waardoor we nog een happy hour hebben kunnen meepikken op Zanzibar. Het was lekker druk en gezellig op Zanzibar. Helaas was dit onze laatste zaterdagavond op Zanzibar aangezien we volgende week op kokomo een feestje hebben. Met pijn in ons hart hebben we afscheid moeten nemen.. Eenmaal thuis doken Rachelle en Elise hun bed in. Ik heb nog een paar uur op de patio gezeten met wat studenten.

Zondagochtend waren we redelijk vroeg wakker. Het plan van vandaag was om met alle studenten naar een strand te gaan en daar te barbecue. Voordat we vertrokken bleek dit toch niet zo’n goed plan te zijn aangezien we niet het vlees etc. een hele dag mee kunnen nemen naar het strand. Uiteindelijk zijn we de hele dag naar Cas Abao geweest. Een heel mooi strand waar wij nog niet eerder waren geweest. Na een hele dag op het strand gelegen te hebben besloten wij meiden en twee andere studenten om ergens te gaan eten. We hadden namelijk helemaal geen zin in een barbecue. Na lange discussies over waar we wilde gaan eten kwamen we uiteindelijk bij Pops place uit, een lokaal tentje bij Caracasbaai. Heel simpel eten maar prima! De man die er werkte was ook niet helemaal honderd waardoor we ook nog veel hebben kunnen lachen. Eenmaal thuis gingen Elise en Rachelle nog naar Wet & Wild op Mambo beach. Dit moet je namelijk gezien hebben als je hier op Curacao bent. Ik had geen puf meer en ben lekker thuis gebleven. Twee jongens die nog bij ons op de kamer waren hebben nog even wat gekletst. Rond 12 uur ben ik toch echt gaan slapen!

Komende week is onze laatste week alweer.. De tijd is voorbij gevlogen..

Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evi

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 11270

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 21 April 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: