Aankomst en dag 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu Aankomst en dag 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu

Aankomst en dag 1

Door: Evi

Blijf op de hoogte en volg Evi

09 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Daar zijn we dan! Het zonnige Curacao. Na een vlucht van 10,5 uur waren we aangekomen in Curacao. Tijdens de vlucht hadden we al met verschillende studenten leren kennen die ook stage gingen lopen via wereldstage. Bij aankomst werden we goed ontvangen door wereldstage en werden we naar het kantoor gebracht met de taxi. De chauffeurs kunnen hier goed rijden, het leek net Afrika! Volle gas over de wegen, stoeprandjes worden meegepakt, ofterwijl alles kan. Eenmaal veilig aangekomen hadden we een borrel en een hapje bij het kantoor van Wereldstage waar we weer verschillende mensen hebben leren kennen. Na de borrel werden we naar ons appartement gebracht in de Nieuwstraat in Punda. Het appartement ligt in een straat vol met studentenhuizen en studio's waardoor het erg gezellig is!

Het appartement is erg leuk, niet heel groot maar prima voor met zijn tweeen. Onze voordeur ligt direct aan de patio waar alle studenten overdag en savonds bij een komen. Verder hebben we geen ramen en deuren alleen tralies en luiken. Nadat we kennis gemaakt hadden met alle mensen uit de studio's om ons heen zijn we samen met de buurjongens gaan eten. Om de hoek zit een cafeetje/restaurantje waar ze elke dag voor 10 Nafl. een daghap hebben, elke dag wat anders. Voor dat geld kunnen wij niet koken! Na het eten hadden we de studio maar in orde gemaakt en de koffers uitgepakt. Eigenlijk wilde we nog opstap maar we hadden redelijk last van een jetlag. Het was hier 10 uur savonds, nederlandse tijd 3 uur snachts en we waren kapot! Dus we zijn lekker gaan slapen.

Gisteren waren we vroeg opgestaan en waren we de omgeving gaan verkennen. We zitten echt midden in Willemstad en alles is op loopafstand. Nadat we lekker uitgebreid ontbeten hadden bij cafe van Buren hebben we wat boodschappen gedaan zodat we wel wat eten en drinken in huis hadden. Om 11uur moesten we ons melden bij het kantoor van Willemstad om de verblijfsvergunning te regelen en meer informatie te krijgen over de hele periode. Na deze afspraak zijn we opzoek gegaan naar een auto die we konden huren gedurende de periode. Voor de komende maanden hebben we een mooie witte Kia Picanto. Lekker luxe auto en lekker klein! Rijden is hier nog wel even wennen. Iedereen doet maar wat, links en rechts inhalen, snelheid mag je zelf bepalen (als het maar verantwoordelijk is). Daarnaast zijn de wegen heel erg glad als het geregend heeft. En mocht het nou net zijn dat wij de contracten getekend hebben en de sleutels hebben gekregen het kei hard begon te regenen. We werden dus meteen op de proef gesteld haha. Maar we hebben het overleefd! Verder hadden simkaart geregeld en internet op onze telefoon. Gelukkig was het niet erg warm waardoor het ideaal weer was om alles te regelen.

's Avonds wilde we graag naar Zanzibar dit is een bar op het strand met live muziek. Samen met twee meisjes, onze overburen, waren we in de auto gestapt. Eén van de meisjes bobte waardoor wij mooi mee konden rijden. Onze buurjongen zei je komt daar door deze weg helemaal af te rijden, dus wij zo goed gelovig, zonder kaart de auto ingestapt en we zijn gaan rijden, alleen maar rechtdoor. Op een gegeven moment liep de weg dood en wisten we totaal niet waar we waren. Op dat moment zei de bestuurster hmmm volgens mij is de band beetje zacht. Wij kijken en de linker voorband was helemaal kapot! Waarschijnlijk een klapband maar wij hadden niks gehoord. Na veel gelachen te hebben had ik de wegenwacht gebeld. De antilliaan die ik aan de lijn had was redelijk onverstaanbaar en wilde dingen weten die wij niet wisten haha. Waar wij stonden, ergens op een weggetje langs de zee.. haha. Uiteindelijk gaf de man aan dat ze er binnen een halfuur wel zouden zijn. Wij besloten om wat drankjes te gaan halen bij een barretje op het stand. Dus daar zaten we dan met vier meiden in uitgaansoutfit langs de weg! Vele Antillianen wilde ons helpen maar wij gaven aan dat dit niet nodig was. Na een kwartier stopte er twee jongens die surfles geven op het eiland en die gaven aan dat we nog wel uren konden wachten dus zij boden aan om de band te verwisselen in ruil voor wat biertjes! Prima idee dachten wij zo haha. De jongens werkte hier voor een paar maanden op het eiland en waren officieel Nederlands. Nadat de band verwisselend was vroegen zij waar we naar toe wilden. Wij aangegeven dat we naar Zanzibar wilde maar de weg kwijt waren. Intussen was het al donker. De jongens gingen ook naar Zanzibar en wij konden hun wel achterna rijden. Uiteindelijk zijn we de hele avond opstap geweest met de twee meiden van de overkant en die twee jongens waardoor we vele nieuwe mensen hebben leren kennen! Erg gezellig. Het stappen begint hier vaak al rond de happy hour (17.00uur) dus gisteren waren we om 10 uur al dood op! Na de stapavond moesten we nog de weg naar huis zien te vinden, dit was gelukkig wel in één keer gelukt! Thuis aangekomen heb ik nog even met wat studenten op de patio voor ons huis gezeten. Heel gezellig want onze bovenbuurjongen had zijn gitaar mee waarmee hij leuke liedjes speelde en iedereen een beetje meezong.

Vandaag hebben we lekker ontbeten in de zon en daarna wat geskypt! Dadelijk gaan we met de meiden naar het strand bij Zanzibar!

Tot de volgende keer!

• 09 Februari 2014 - 15:39

Aafke:

Gaaaf evi! Ben wel beetje jaloers hoor! Nu nog de foto's :)
    Geniet van je tijd daar! X

• 09 Februari 2014 - 15:39

Aafke:

Gaaaf evi! Ben wel beetje jaloers hoor! Nu nog de foto's :)
    Geniet van je tijd daar! X

• 09 Februari 2014 - 16:50

Ans Bink:

Klinkt allemaal erg leuk en avontuurlijk!!! Geniet er maar lekker van!!!!

• 09 Februari 2014 - 19:14

Ellen Maas:

Gaaf om te lezen dat het gezellig is! Geniet er van. :)

• 09 Februari 2014 - 19:24

Opa:

Veel succes met de stage. Ik wist niet dat dit logopedie was.
    Maar ik ga dit bij houden. Misschien kom ik er zo wel achter.
    Groetjes van opa.

• 09 Februari 2014 - 23:07

Lisa Van Den Boogaard:

Lieve Eeef, heerlijk om dit te lezen van jou! Ik zie het allemaal voor me, geweldig! Nog heel veel plezier, maar volgens mij gaat dat wel lukken! Geniet van deze ervaring! XX

• 10 Februari 2014 - 19:01

Ingrid Vorderman:

Hey Evi,
    Ik lag me kapot om jou verhaal. Dit is leuker dan invallen op Lunet. ;-)
    Geniet ervan.
    Gr. Ingrid

• 10 Februari 2014 - 20:09

Margareth Jansen:

Hoi Evi,
    wat een leuk verhaal, en zo herkenbaar. Wij gingen bijna iedere avond uit eten bij Zanzibar, dus wij houden jullie de weg wel kunnen wijzen ha, ha. Ons resort zat er namelijk vlak bij. En ja... de wegen zijn zeer slecht....wij waren dan ook niet verzekerd voor schade aan de huurauto..Als Ton achter het stuur zat slingerde hij altijd om de diepe gaten in de weg heen. 's avonds is er nauwelijks verlichting langs de weg, dus dat is ook superspannend. Geniet er van en in de zee bij zanzibar is het heerlijk om te snorkelen (mooie vissen). groeten uit het natte nederland