Week 7, nog 3 te gaan! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu Week 7, nog 3 te gaan! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu

Week 7, nog 3 te gaan!

Door: Evi

Blijf op de hoogte en volg Evi

31 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia!

Maandagochtend werd ik wakker met een ontzettend dikke lip door de zon oeps. De blaren stonden erop en het was te pijnlijk. Dat wordt labello smeren de komende weken.. Na het verzorgingsmomentje zijn we naar de logopedist geweest om het meisje te behandelen. Na de behandeling hebben we kort geëvalueerd met de logopedist over het beloop tot nu toe. Morgen hebben we namelijk de tussentijdse evaluatie van de stage. Na de bespreking zijn Elise en ik naar het kinderdagverblijf gegaan waar ik twee kinderen behandeld heb. Daarna heb ik de voorbereidingen voor de dag erna en de reflecties van de uitgevoerde behandelingen uitgewerkt. Aan het einde van de dag hebben we thuis nog doorgewerkt omdat de logopedist graag nog wat documenten van ons wilden zien of uitgebreider wilde hebben. We hebben tot 12 uur ’s nachts doorgewerkt thuis. Als pauze hebben we een halfuur gegeten en een halfuur gesport. Eenmaal in bed waren we beiden ook zo vertrokken. Ik had die nacht wel slecht geslapen omdat ik veel last van me buik had.

Dinsdagochtend hebben we wederom weer het meisje bij de logopediste behandeld. Na deze behandeling zouden we een tussentijdse evaluatie hebben maar dit ging niet door omdat de logopediste ziek was. Afgesproken is om de evaluatie te verzetten naar een later tijdstip. Op het kinderdagverblijf heb ik deze dag twee kinderen kunnen behandelen. Daarnaast heb ik aan verslagen kunnen werken, reflecties en voorbereidingen. Aan het einde van de dag zijn we naar het sea aquarium gereden om het zwemmen met dolfijnen te boeken voor in het weekend. Dit willen we namelijk nog erg graag doen! Zaterdag om 11.00uur is het dan zo ver! In de avond hebben we nog wat lesplannen gemaakt en hebben we de huur van onze woning etc. weer betaald. Dus dag stufie! Als afsluiting van de avond hebben we nog gesport op de patio met wat studenten. De work out was niet heel zwaar! Eenmaal op bed hadden Elies en ik nog een begin gemaakt aan het kijken van een film maar na een halfuur werden onze oogleden toch wel heel erg zwaar!

Woensdagochtend hebben we weer het meisje behandeld. De logopediste was nog steeds ziek waardoor ik vandaag niet mee kon kijken met de behandelingen maar naar het kinderdagverblijf ging. Op het kinderdagverblijf heb ik één kindje behandeld en verder aan verslaglegging gewerkt en aan het reflecteren. In de middag was het erg druk op kantoor waardoor wij eigenlijk niet konden werken. We zijn toen thuis gaan werken. Voordat we naar huis gingen zijn we nog even snel langs de Appie gereden om boodschappen te halen voor die avond. Eenmaal thuis was de concentratie ook ver te zoeken maar we hebben ons best gedaan. Rond 5 uur hebben we de film afgekeken waar we gisterenavond aan begonnen waren. Na de film kwam iedereen terug van stage en was het weer een gezellige bedoeling op onze kamer, iedereen kwam even een praatje maken. Rond 7 zijn Elise en Simone lekker gaan koken, kip tandori! Heerlijk. We hadden deze avond echt geen zin om te sporten en we kregen van de meiden het verwijd dat we elke avond aan het sporten zijn en we minder gezellig zijn. Dus dit moesten we even rechtzetten natuurlijk. We hebben de hele avond bij Miles, kroeg naast ons, gezeten en spellen gedaan en wat gedronken. Het was een rustige maar geslaagde avond!

Donderdagochtend was een rustige ochtend. Elise en ik waren allebei erg stil haha we waren nog lekker aan het wakker worden. Ik heb die ochtend de behandeling bij het meisje gedaan bij de logopediste. Dit ging erg goed! Na deze behandeling heb ik materiaal mogen lenen van de logopediste om mee te gaan werken op het kinderdagverblijf. Ze zijn hier nu met het thema voeding bezig dus wij proberen onze activiteiten hier op aan te sluiten zodat het meer aanspreekt bij de kinderen. Op het kinderdagverblijf heb ik deze dag weer mijn twee kinderen behandeld. Heel leuk om te zien en te horen is dat ze echt nu al vooruit gaan. Leidsters geven aan dat het kind ineens praat tegen haar, terwijl hij dat nooit gedaan heeft van te voren. Daarnaast zie ik dat jongetje ook echt steeds meer loskomen. Het meisje dat ik behandel moet zelfs huilen als ik iemand anders uit de klas kom halen en zij niet mee mag. Als ze mij ziet komt ze namelijk meteen op me afgerend en vraagt of ze met me mee mag! Te schattig en zo leuk om al in een korte tijd resultaat te zien bij deze kinderen. De rest van de middag heb ik wederom weer lesplannen gemaakt en reflecties uitgewerkt. Het was voor de verandering een keer rustig in het kantoor waardoor we goed konden werken met een muziekje op de achtergrond. In de avond hebben we alleen gesport op de patio. Verder een rustige avond gehad.

Vrijdagochtend wilde we richting stage gaan. Ik startte de auto en wilde wegrijden en voor dat ik het wist zat er een auto tegen mijn auto aan. Ik hoorde een hele harde toeter en trapte meteen op me rem en de auto reed er zo in de zijkant in. Balen om maar even netjes te blijven. Tot zover onze schadevrije auto. De jongen in de andere auto was ook een Nederlander die hier op het eiland verbleef. We waren allebei gelukkig heel rustig waardoor er geen problemen waren. We moesten het nummer bellen van een soort ‘hulpdienst’. Elise had dit gedaan en die vrouw had geen idee waar wij stonden. Het gebeurde echt achter ons huis. Eenmaal wat duidelijkheid zei de vrouw dat er iemand aan kwam. Na een halfuur nog niemand. Dus die jongen nog een keer gebeld en gevraagd hoelang het nog zou duren, 20 minuten ongeveer. Inmiddels 1,5 later kwam er eindelijk zo’n kerel in zijn busje aanzetten met zijn fotocamera. Als een dwaal liep hij om de auto’s heen en maakte wat foto’s zonder te kijken. Top job! Eenmaal alle foto’s gemaakt te hebben moesten wij een mondelinge en een schriftelijke verklaring afgeven. Wij bedoel ik de chauffeurs mee. Elise werd niks gevraagd en ook mensen die het hebben zien gebeuren werd niks gevraagd. In het busje werden wat simpele vragen gesteld. Dat de tegenpartij te hard reed werd niet op in gegaan, kon niet bewezen worden volgens die vent. Ik blijf erbij dat die vent mij had kunnen zien. Ik stond namelijk al driekwart op de weg en hij toeterde maar kon mij niet meer uitwijken omdat hij te hard reed. Gelukkig hebben wij zelf niks en was bij onze auto alleen de bumper links voor helemaal ingedeukt. Maargoed maandag krijgen we van de verzekering te horen hoe of wat. Maar waarschijnlijk wordt het een duur grapje voor ons aangezien wij een bijzondere verrichting aan het doen waren.. Top begin van onze dag. Nadat alles afgehandeld was zijn wij naar ons verhuurbedrijf gereden om de schade te laten zien en af te spreken hoe we dit gingen oplossen. Zij hebben de auto uiteindelijk naar de garage gebracht om het door een onafhankelijke expert te laten beoordelen. Wij zijn de hele dag onze auto kwijt geweest maar dat was niet heel erg. Imke en Els waren deze dag ook onverwachts vrij dus we hadden het idee om naar het strand te gaan, Cas Abou. We waren hier immers nog niet geweest. Bijna aangekomen op het strand begon het te regenen en trok alles dicht, niet echt strandweer. We zijn dus weer omgedraaid en richting Saint Tropez gegaan om te lunchen. Na de lunch ben ik met twee studenten de stad in gegaan en hebben we wat gewinkeld en rondgelopen. Het was erg gezellig! Rond 5 uur ben ik naar huis gelopen want we moesten naar het verhuurbedrijf van onze auto om hem op te halen. Samen met de jongens van het verhuurbedrijf zijn we naar de garage gereden. Helaas konden ze ons nog geen duidelijkheid geven dus we moeten echt wachten tot maandag. Eenmaal thuis was het bijna 6 uur en om 6 uur zou er bij de kroeg hier om de hoek een groepsfoto gemaakt worden van de studenten in de straat, dit wilde wij natuurlijk niet missen! Na deze charmante foto heb ik even met e ouders geskypt om het verhaal van het ongeluk te vertellen en te praten over verzekeringen etc. (hier heb ik namelijk totaal geen verstand van). De avond zijn we begonnen met een daghap bij Wilhelmina, kibbeling! Met 12 studenten zijn we hier gaan eten, druk maar erg gezellig. Omdat Elise en ik zo’n ‘pechdag’ hadden besloten we een fles wijn te bestellen om het goed te maken. Maar mijn dag was nog niet genoeg verpest. Ik wilde een telefoon aanpakken van een andere student, een iphone. En je raadt het al… Hij valt uit me handen. Het hele scherm aangord! Kan er ook nog wel bij… Dure dag zullen we maar zeggen. Ik had het even helemaal gehad en had nergens meer zin in. Gelukkig wisten andere studenten mij nog wat op te vrolijken en uiteindelijk zijn Elise en ik overgehaald om nog mee naar fullmoon party te gaan op Kokomo. Mijn auto zat weer volgeladen en we zijn richting Kokomo gereden waar we uiteindelijk nog een hele leuke avond hebben gehad! Eenmaal in bed kwam er een jongen achter dat hij geen stroom meer had thuis en zijn telefoon was leeg. Dat betekende geen wekker voor hem de volgende ochtend terwijl hij er vroeg uit moest en een vriend moest wakker maken voor een uitstapje. Uiteindelijk heeft hij 1,5 uur bij ons binnen gezeten midden in de nacht om zijn telefoon op te laden. Uiteindelijk was het half 4 en hadden we onze rust, dachten we. De rest van de studenten kwam terug en besloten het feest door te zetten op de patio. Vele hadden de nacht doorgetrokken waardoor wij de hele nacht muziek hebben gehad voor onze voordeur. Het slapen was met ogen dicht liggen geworden..

Zaterdagochtend was wel wat moe door deze slechte nacht maar vandaag mocht ik met dolfijnen gaan zwemmen! Iets waar ik al heel lang naar heb uitgekeken. Met drie fotografen sterk gingen we richting de Dolphin Academic bij het Sea Aquarium. We hebben nog een klein stuk van de dolfijnenshow gezien en daarna mochten wij het water in om met ze te gaan zwemmen. Het was echt een top ervaring! We waren met 6 personen en hadden 2 dolfijnen. We mochten met ze zwemmen en allemaal kunstjes met ze doen. We hadden een moederdolfijn met haar dochter. We hebben 3 kwartier in het water gezeten met de dolfijnen. Ik zal deze ervaring nooit meer vergeten! Eenmaal thuis hebben we alle foto’s uitgewisseld en hebben de was en andere zaken geregeld. Rond 5 zijn we naar de Summer Fair gegaan hier op het eiland. Hier waren allemaal kraampjes met kleren, spulletjes voor in huis, sieraden, etc. Een echt vrouwending. Ik had een hele mooie jurk gezien maar helaas was hij een beetje duur aangezien deze week al aardig duur is. Beetje jammer dus.. Met pijn in mijn hart heb ik hem achtergelaten. Na de fair zijn we op het Wilhelmina plein gaan eten. De daghap was pizza, daar had ik nu net zin in! Na het eten zijn we naar huis gegaan en daar kwamen we twee studenten tegen die de hele dag op een boot hadden zitten drinken, ze waren ladder zat haha. Ik ben met één van de jongens nog naar het benzinestation gereden omdat hij al 2 dagen zonder elektriciteit zat, dat werkt hier namelijk met een opwaardeersysteem. Aangezien hij erg zat was en mank liep bood ik mijn hulp even aan. Dit bleek alleen langer te duren dan verwacht haha. Hierna hebben we met zes meiden een film gekeken op onze kamer. Lekker knus op allemaal matrassen in een snikhete kamer. Na deze film was iedereen zo moe dat iedereen naar bed was gegaan. Niet een typische zaterdagavond dus. Ik ging nog actief opzoek naar een go pro camera die ik mocht lenen voor klein Curaçao. Deze missie was helaas mislukt. Wel heb ik nog een uurtje bij iemand gezeten voordat ik naar bed ging. Bij thuiskomst lag Elies al in diepe slaap. Deze nacht werd in Nederland de klok verzet en Elies haar telefoon deed hier aan mee. Haar wekker ging dus een uur te vroeg af in de ochtend. Ik had kort en slecht geslapen.

Zondagochtend ging om 5 uur de wekker want deze dag gingen we naar klein Curaçao. Elise en ik konden met moeite ons bed uit maar we hadden gelukkig een goed vooruitzicht. Helaas regende het in de ochtend toen we aankwamen bij de boot maar gelukkig was dit snel over. Na ongeveer 1,5 uur varen kwamen we aan op klein Curaçao. Het is een eilandje waar een paar krotten staan, een vuurtoren, een aangespoelde boot en dat was het! We hebben aan het begin een heerlijk ontbijt gekregen van de organisatie. Na het ontbijt hadden we een parasol en bedjes in beslag genomen en hebben we de hele dag in de zon gelegen op een prachtig strand! In de middag zijn we nog even naar de vuurtoren en het schip gelopen. Na deze wandeling werden we voorzien van een heerlijke barbecue. We hebben super lekker gegeten! Aan het einde van de middag hebben we nog wat zeeschildpadden gespot in het water. Rond een uur of 4 zijn we terug gevaren richting Curaçao. Het was een hele chille dag!
Morgen moeten we weer aan de bak helaas. Maar het zijn de laatste loodjes. We moeten nu nog 3 weken. Vrijdag komende ouders van Elise aan en die week erna een vriendinnetje van Elise. De tijd vliegt echt voorbij!

Tot volgende week! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evi

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 11302

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 21 April 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: