Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evi Mol - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Evi

Blijf op de hoogte en volg Evi

18 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi!

Maandag hebben we wederom weer een zware ochtend gehad ondanks dat we niet opstap waren gegaan de avond van te voren. Ik ben onderhand niet gewend meer om op tijd in me bed te liggen, is dit wel het geval slaap ik heel slecht.. Maandag is Elise de hele dag bijna bij de logopedist geweest waardoor ik veelal alleen heb gezeten, erg ongezellig. Ik heb wel aan me stageverslag kunnen werken en screeningslijsten kunnen interpreteren. Zo ben ik me dag dan toch doorgekomen. Eigenlijk hadden we van 6 tot 8 vergadering maar bij navraag bleek dat het voor ons geen toegevoegde waarde zou zijn en we hier niet bij hoefde te zijn. Elise heeft nog tot 6 uur bij de logopedist behandelingen meegekeken. Helaas was ik dus al om 5 uur klaar en was ik zo zielig dat niemand me nog kon komen ophalen gezien iedereen nog stage aan het lopen was. Ik dacht laat ik aan me wandeltocht naar huis beginnen dan zie ik Elise zo wel halverwege verschijnen. Maar helaas was ik al lang en breed thuis na een uur gelopen te hebben toen Elise aan kwam. Ach zo hebben we weer wat calorieën verbrandt. Op de terugweg kwam ik langs een drogist dus ik dacht even een nagellak te scoren want die zijn hier mega goedkoop. Dus ik ben weer een mooi kleurtje rijker! Verder heb ik veel kusgeluidjes, toeters en pssst gehoord toen ik langs de weg liep naar huis, goed voor je zelfvertrouwen zullen we maar zeggen. Eenmaal thuis hebben Elise en ik als avondeten broodjes met salade en soep op. Smaakte prima! In de avond hebben we wederom met wat studenten op de patio gezeten en een gezellige avond gehad. Ik was wel redelijk chagrijnig en moe dus ben lekker vroeg me bed in gedoken. Ohjaa om niet te vergeten, we hebben onze eerste kakkerlak in huis gehad… Gelukkig had onze lieve bovenbuurvrouw wat spray voor die beesten kapot te maken!

Dinsdagochtend zijn we naar stage gegaan om wat materialen op te halen om vervolgens naar de externe logopedist te kunnen voor een bespreking. Tijdens de bespreking hebben we verschillende casuïstiek voorgelegd en besproken. De logopedist heeft ons verschillende tips gegeven en navraag gedaan naar verschillende casuïstiek. De logopedist had in die middag een gesprek met onze stagedocent van school via skype. Ter voorbereiding wilde ze ons ook nog even spreken. In de middag hebben we per kind uitgewerkt waarom we een kind wel of niet willen gaan behandelen. Daarnaast hebben we een presentatie gemaakt die we volgende week aan de begeleidsters van het kinderdagverblijf gaan presenteren. Dit zal gaan over de taal en spraakontwikkeling van kinderen en meertaligheid. Na stage ben ik boodschappen gaan doen met Im en Els om lekkere wraps te maken voor het avondeten. Wraps met kip en gerookte zalm, heerlijk! ’s Avonds hebben we lekker rustig bij Miles gezeten, het cafe naast onze patio. En ja hoor ik heb leren Toepen, een echt talent. Na een gezellige avond ben ik op tijd me bed ingegaan. Maar van te voren had Elise de ventilator gesloopt en mocht ik met een mes, dat moest functioneren als schroevendraaier, de ventilator uit elkaar draaien en even repareren haha.

Woensdagochtend ben ik naar de logopedist geweest en heb ik met haar casuïstiek doorgenomen en wat schoolwerk besproken voor de behandelingen van haar cliënten. Maandag en dinsdag zaten we er een beetje doorheen omdat we vastliepen met stage. We wisten niet goed meer wie wat van ons verwachten en hoe we verder moesten. In de middag is Elise daarom ook gekomen om het gesprek tussen de logopedist en school te evalueren. Uit dit gesprek is gekomen dat wij het proces helemaal anders gaan aanpakken. Ik ga me vanaf nu focussen op 2 kinderen waarmee ik logopedisch de diepte in ga zodat ik meer uit één kind kan halen op korte termijn. Daarnaast gaan we een ex cliënt van de logopedist elke ochtend behandelen op logopedisch gebied. Hier kunnen we waarschijnlijk ontzettend veel van leren! De rest van de dag heb ik veel mee mogen kijken met de logopedist en heb ik weer veel geleerd over logopedie maar ook over de omgang met kinderen. In de avond hebben we lekker een salade voor onszelf gemaakt en zijn we ’s avonds opstap geweest bij Cabana. Wederom een topavond!!

Donderdagochtend hebben we een gesprek gehad met de eigenaresse van het dagverblijf om de besproken zaken met de logopedist met haar door te nemen en om goedkeuring te vragen voor de veranderingen. De eigenaresse was erg tevreden en snapte waarom we het gingen veranderen. Dit was voor ons een erge opluchting. We hebben met haar wat afspraken gemaakt omrent de kinderen die we gaan behandelen en de presentatie die we willen gaan geven aan de leidsters op het kinderdagverblijf. Na het gesprek zijn we met de kinderen aan de slag gegaan en hebben we ons voorbereid op de week erna en opdrachten voor school uitgewerkt. Eenmaal thuis kwamen we op het idee om te gaan sporten hier op de patio, insanity. We hadden heerlijk gegeten maar ik had totaal geen zin om te gaan sporten. Maar ik had iets beloofd dus moest ik het ook waarmaken. Onder druk hebben we uiteindelijk de eerste les van insanity gedaan. Geloof mij ik heb nog nooit zo gezweet en ben nog nooit zo kapot gegaan van het sporten.. Is goed voor je zullen we maar zeggen! ’s Avonds zouden we misschien nog opstap gaan naar Bermuda maar we hadden niet echt zin meer totdat er andere studenten even langskwamen op onze kamer en mij weer energie gaven. Op het laatste moment ben ik nog mee naar Bermuda geweest en heb ik een top avond gehad. Elise bleef helaas thuis want die was te moe.

Vrijdagochtend hadden we een skype afspraak met onze stagedocent in Nederland om de afgelopen weken te bespreken gezien deze niet geheel vlekkeloos waren verlopen. Na enige tijd hadden we dan contact met Nederland en hebben we van alles besproken. Na het skypegesprek zijn we even wezen winkelen en hebben we boodschappen gedaan. Zo hadden we lekker vers fruit gehaald op de drijvende markt hier in Punda. De drijvende markt zijn allemaal bootjes aan de kade die fruit leveren vanuit Venezuela. Dit komt elke dag vers aan en het kost niks! Eenmaal thuis hebben we een lekkere fruitsalade gehaald en zijn we aan stage en aan school gaan werken op onze ‘vrije’ dag. Na een paar uur werken was ik zo kapot, van Bermuda vorige avond, dat ik in slaap was gevallen met me laptop op schoot haha. Maar ons sportprogramma, insanity, gaat gewoon door. Zes dagen in de week volle bak sporten. Dus met een vermoeid lichaam stonden we weer op de patio te sporten. In de avond hebben we met allemaal studenten gebarbecued op de patio. Twee studenten hadden dit geregeld en iedereen legt 10 gulden in. Het eten was goed en het was wederom erg gezellig! We hadden met wat meiden afgesproken om naar Rock beach, een strandje achter ons huis, een cocktail te gaan drinken in de avond. We waren hier nog nooit geweest maar hoorde van velen dat het leuk zitten was daar. De meiden gingen naar Rock beach maar ik had nog niet zoveel zin en het was erg gezellig op de patio. Uiteindelijk ben ik later met nog wat andere studenten naar Rock beach gegaan om nog even wat te drinken. Erg leuk was het! Een klein strandje met een bar en leuke muziek. Uiteindelijk zaten we met een hele leuke groep op het strand en hebben we alsnog een top avond gehad. Eenmaal thuis kwam Elise tot de conclusie dat onze ventilator het niet meer deed, echt fijn met zo’n hitte. Ik dacht even een ventilator te halen bij een jongen op de patio die er twee had. Gelukkig was hij zo aardig dat ik er één mocht meenemen. Eenmaal thuis stook ik de stekker van deze ventilator in het stopcontact en deed deze ventilator het ook niet.. Oke dit ligt duidelijk aan iets anders. Begin van de avond zei Elise ook dat de badkamerlamp kapot was, oke kan gebeuren verder niet bij nagedacht. Maar nu ging er een belletje rinkelen bij mij haha. Ik de koelkast open en inderdaad deze deed het ook niet. Elise vertelde dat ze begin van de avond een lekkage hadden bij ons in de keuken toen ik er niet was en dat hadden ze verholpen. Wij opzoek naar onze meterkast en inderdaad een schakelaar stond om. Ik dacht deze even om te zetten maar hij sloeg eigenlijk gelijk weer af. Ik de koelkast aan de kant geschoven bleek daar alles nog onder water te staan. Elise en ik hadden alles opgedweild maar de schakellaar bleef afslaan. Ik zag dat de kabel van de koelkast op de grond lag en dus ook in het water had gelegen. Ik dacht deze kabel even af te doen met een theedoek maar helaas was ik zo dom om de stroom er op te laten staan en mocht ik een lekkere stroomstoot ontvangen. Nu bleek dat er een kleine breuk in de kabel zat dus we hadden kortsluiting. Met een touwtje hebben we de snoer naar boven gebracht en het hele probleem was opgelost! Gelukkig… haha

Zaterdagochtend hebben we lekker uitgeslapen en zijn we op ons gemak opgestaan. Eenmaal op de patio kwamen er steeds meer studenten die wakker werden. Wij hadden het idee om naar St. Cruz te gaan, een strandje richting westpunt. Uiteindelijk zijn we met een stuk of 10 studenten richting St. Cruz gereden. Wel met overdreven veel auto’s omdat sommige eerder weg moesten of nog ergens heen moesten van te voren. Maargoed, het was een heel mooi rustig strandje. Helaas waren er alleen geen strandbedden, enige nadeel. Na een hele dag vertoefd te hebben op het strand zijn we thuis snel gaan douche want de happyhour op Zanzi mochten we niet missen natuurlijk! Met een overvolle auto, 6 mensen in een te kleine auto, zijn we naar Zanzi gereden. We zijn arme studenten zullen we maar zeggen dus laten we benzine sparen! Eenmaal bij Zanzi hebben we lekker wat gedronken en genoten van de muziek. Helaas moesten we op tijd naar huis want zondagochtend stond ons een zware activiteit te wachten.

Om kwart voor 5 zou de wekker gaan maar Elise en ik werden om kwart over 4 al wakker van de muziek en studenten op de patio die terug kwamen van het stappen. Wij gingen deze ochtend de Christoffelberg beklimmen! Goed bezig dachten wij zo. Helaas hadden we nog enige spierpijn van het gesport maargoed we laten ons niet tegenhouden. Vol goede moed zijn we om half 6 de auto ingestapt om naar het Christoffelpark te gaan. Achteraf onverantwoord om met drie meiden op dit tijdstip in het pikke donker heel Curacao door te crossen op onverharde en verlaten wegen. We waren gelukkig levend en ongedeerd aangekomen. Eenmaal bij het park dachten we één kaartje te kopen omdat je dan een muntje krijgt om het park binnen te komen, scheelt ons weer geld dachten we. Elise stapt vol goede moet het kantoor binnen en vraagt om een kaartje. De vrouw vroeg met grote ogen ben je echt alleen? Ga je echt alleen die berg beklimmen nu? Elise volle overtuiging uhmmm Ja.. De vrouw heeft het wel zes keer herhaald schijnbaar omdat ze het niet geloofde. Ze kennen de studenten hier schijnbaar. Elise kwam terug en zei dat ze gewaarschuwd was dat er bij de poort nu gecontroleerd wordt. Ik geloofde het niet en dacht even een kijkje te gaan nemen, en ja hoor twee security mannen. Oke laat ik nog even snel twee kaartjes halen dacht ik. Inmiddels had iedereen braaf een kaartje en reden we richting de slagboom waar de security man Elise in de auto zag zitten en begon te lachen. Helaas ze waren ons te slim af! Maargoed. Eenmaal in het park mocht ik als chauffeur lekker helling gaan trekken met onze Kia Picanto. Aangekomen bij de berg verliep de tocht in eerste instantie heel soepel. Na een kwartier werd het al flink klimmen over rotsen in plaats van lopen over wandelpaden. Simone had het te zwaar en vond het nodig om even haar genuttigde eten eruit te gooien haha. Dit tot 2 keer toe maar een echte die-hard, ze ging door! Het laatste stuk was echt klim en klauter werk maar ontzettend gaaf om te doen. Geen één pad is afgeschermd met hekken of iets, dus een verkeerde stap was erg risicovol. Na driekwartier hadden we de top bereikt, wat een uitzicht!! Na even wat gegeten te hebben en genoten te hebben van het uitzicht zijn we begonnen aan onze tocht naar beneden. Erg handig dat de heen en terugweg het zelfde pad betrof, niet dus. We moesten vaak wachten op tegenliggers. We waren bijna thuis en natuurlijk gunde ze ons nog een stort bui! We waren zeik nat toen we bij de auto aankwamen. Heerlijk! Ons avontuur zat er op dachten we zo.. dit bleek niet zo te zijn. Door de regen was alles spek glad geworden. Aangezien het park hele stijlen wegen bevat mocht ik weer lekker omhoog crossen met me Kia en twee andere meiden. Op een gegeven moment was er een helling zo stijl en glad dat ik niet meer vooruit kwam. Zelfs op de handrem gleed de auto nog naar achteren. Elise genoot hier duidelijk van. Uiteindelijk is het me toch gelukt om met moeite de helling op te komen. Eenmaal boven waren er heel veel leguanen op de weg. Om ze te overrijden vonden we ook zo iets. Simone stapte met al haar ballen de auto uit en had de leguaan even weggejaagd met mijn schoen, ik had het eigenlijk moeten filmen. Eenmaal thuis rond half 10 hebben we ons opgefrist en zijn we aan school gaan werken. Daarnaast hebben we nog een dossier doorgenomen van een nieuwe cliënt die we bij de logopedist mogen gaan behandelen. Na een uurtje ontwaakte er steeds meer studenten en werden we meegevraagd om mee naar Blue Bay te gaan, een strand hier in de buurt. Aangezien het super warm was klonk dit aanbod wel verleidelijk. Nadat iedereen klaar was om te gaan zijn we aangereden en hebben we ons gevestigd op een heerlijk strandbedje aan het water. Weer zo’n mooi strand!! We waren wederom weer met een leuke groep en ik heb veel gelachen.. Helaas deed de skype het niet zo goed waardoor ik me ouders half heb kunnen spreken maargoed dit mocht de pret niet drukken. In de avond hebben we met wat studenten het laatste vlees van de barbecue opgemaakt. Na het eten hebben we weer een sportavond gehad. Goed bezig al zeg ik het zelf. Het feestje Wet en Wild was te zwaar voor ons deze avond gezien onze inspanningen van deze dag, dus we zijn verstandig op tijd naar bed gegaan.

We zijn weer heel wat ervaringen rijker, ik zeg tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evi

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 11311

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 21 April 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: